Erhverv

Vestjysk våbenfirma skyder til måls i Løvens Hule

Med sin deltagelse i Løvens Hule drømmer Erik Gejl Grønne om at få opbakning til sin virksomheds allerede igangværende vækst. Foto: PR.

Torsdag aften efter torsdag aften løber det populære investerings- og iværksætterprogram Løvens Hule over skærmen på DR1. I denne sæson består dommerne og investorerne af Mia Wagner, Jesper Buch, Jan Lehrmann, Jacob Risgaard og Christian Arnstedt. Det er disse fem investorer, der skal vurdere om Erik Gejl Grønnes Ringkøbing-virksomhed og drømmeprojekt kan få indskudt ny kapital og vækste endnu mere i fremtiden.

– Min fætter sendte mig linket til DR, der søgte nye deltagere til Løvens Hule. Jeg gik og grublede lidt over, om jeg skulle stille op eller ej, men nogle gange skal man kaste sig ud på dybt vand og se om man kan svømme. Mit produkt er ikke nyskabende på samme måde, som mange af de andres, men det en stabil, veletableret kvalitetsforretning, jeg kører – den skal også have en chance I Løvens Hule, siger Erik Gejl Grønne, der er indehaver af Gunpit.dk.

Han endte med at søge og indsendte en lang række data til produktionsholdet, hvilket blandt andet bestod af regnskab og billeder og var så heldig, at komme gennem nåleøjet og blive en af de udvalgte iværksættere, der skulle præsentere foran panelet i bedste sendetid.

Corona fik salget til at stige

Ligesom i mange andre hobby- og nicheforretninger, oplevede Gunpit.dk og Erik Gejl Rønne en stor interessestigning under corona-lockdown.

– Det var tydeligt, at folk pludselig havde en masse ekstra tid, som de ikke vidste, hvad de skulle gøre med. De kiggede rundt og fik måske endelig taget sig sammen til at dyrke den hobby, de havde drømt om længe. Det har betydet en stor stigning i salg for os, fortæller Erik Gejl Grønne og fortsætter, Vi dækker både sportsskydning og jagt, så alle interessefelter bliver dækket

Gunpit.dk oplevede en vækst på mere end 100 procent, og virksomheden ønskede at ride videre på succesbølgen, så da Løvens Hule søgte nye deltagere, var der ikke langt fra tanke til handling.

Trækker på erfaring

Løven Hule er mere velkendt for Erik Gejl Grønne end for de fleste. For sideløbende med Gunpit.dk. laver han marketing for Mr. Beef, der sælger kvalitetskød online. I selv samme program faldt online-slagteren fra Ringkøbing i dommerpanelets smag, og Jan Lehrmann og Jacob Risgaard købte 20 procent af virksomheden.

– Selvom jeg kendte konceptet indgående og også har siddet i møde med Jan Lehrmann, så blev jeg enormt stresset, da jeg endelig skulle præsentere Gunpit.dk for dem. Jeg fik et afbud fra min hjælper med kort varsel, jeg kunne ikke finde det rette værktøj til opsætning af mine rekvisitter, og tidsplanen skred for mig, fortæller Erik Gejl Grønne, der trods sine udfordringer og forhindringer kom helskindet og tilfreds gennem præsentationen.

Optagelserne til denne sæson af Løvens Hule fandt sted i august 2021, og det er stadig ikke offentliggjort, hvor vidt Gunpit.dk gik derfra med ekstra kapital eller ej.

Kommentarer